Logboek van de reis & eerste dag + status update - Reisverslag uit Mañeru, Spanje van martenoso - WaarBenJij.nu Logboek van de reis & eerste dag + status update - Reisverslag uit Mañeru, Spanje van martenoso - WaarBenJij.nu

Logboek van de reis & eerste dag + status update

Door: martenoso

Blijf op de hoogte en volg martenoso

05 Mei 2012 | Spanje, Mañeru

Na een eerste dag wandelen van ca. 20 km en welgeteld één blaar en 0% verbranding, trakteer ik mezelf op een plaatselijk menu met een plaatselijke wijn (bordeaux). Dat past in het plaatje want ik verblijf - ontzettend decadent - in een hotel, met handdoeken(!) een bed met kussen en geen andere mensen op de kamer (wat erg afwijkend is, in vooruitzicht naar de hostels en herbergen.

Vandaag heb ik gewandeld vanuit Bayonne naar Cambo-les-Bains, en heb genoten van de omgeving en rivier waar ik langs liep. Ook het weer was een waar welkomstgeschenk.
Het uitzicht op de Pyreneeen was awe-inspiring (alsin ooOoh.. maar ook AAaah!) Want daar moet ik dus overheen.. en er hangen daar constant wolken tegenaan en overheen die donker en gul zijn met hun inhoud.

Vanaf het moment dat Pieter me uitzwoei (en zelfs meerende =) vanuit Amsterdam was mijn angstige onrust compleet. Dit werd aangevuld met een onheilspellend geluid in de ventilatie van de Thalys en een ouderwets wijnrode bekleding (associatie Stephen King verhaal). Dit gevoel heeft me lang beklijft.

De Overstap in Parijs heb ik ook spannend gehouden, en was achteraf een iets te groot risico om te nemen met een crappy afdruk van Google-maps en een speling van een halfuur op een uur. Ik moest van Gare du Nord naar Gare d´Austerlitz, en wou dit in plaats van met de metro te voet doen. Om maar wat te zien van Parijs. Mijn halfuurspeling werd gelijk al opgesnoept doordat ik even mijn jas kwijt was, en was even in de waan dat ik hem in Amsterdam had achtergelaten. Gelukkig lag hij nog in de trein op de hoedenplank. Daarnaast moest ik zoeken in Parijs want uiteraard werd er her en der verbouwd. Uiteindelijk kwam ik bezweet aan op het station met tien minuten om uit te vinden wat het betekende om een kaartje te compòsteren + hoe ik dat moest doen + de juiste trein te vinden.

Op het moment van schrijven zit ik ´s ochtends in een kleine herberg in Maneru. Een spaanse senorita maakt om me heen schoon en onduidelijk is of ik snel weg moet. Maar waar gratis internet is, is marten: claro.
Vandaag zal mijn 7e dag wandelen zijn. Mijn eerste blaar is nog enigszins aanwezig, maar goed herstellende. Mijn knie vraagt soms om mijn aandacht maar is nog niet erg pijnlijk. Verder is het erg gezellig met andere pelgrims en moet ik moeite doen om alleen te zijn. Iedereen heeft zijn eigen reden om de reis te doen en er is veel saamhorigheid.
Volgens mij moet ik nu snel gaan ("Arriba, arriba" ..?) Dusseh,
Hasta la Pasta!

Ps. Dank voor alle berichten, leuk om te lezen!


  • 05 Mei 2012 - 08:40

    MichielB:

    nice !

  • 05 Mei 2012 - 08:57

    Roos (Kurstjens):

    Wat schrijf je leuk! Je bezorgt me een glimlach op mijn gezicht. En het klinkt alsof je helemaal de juiste keuze hebt gemaakt om dit te ondernemen. Qué bueno! Hasta la proxima historia. Disfruta :) Roos

  • 05 Mei 2012 - 09:43

    Loe (ex-buuf!):

    Heee reiziger! Alweer 7 dagen aan t wandelen, dat gaat snel! En dan nog maar 1 blaar, .. goed getrainde voetjes!! Voldoet de reis aan je verwachtingen? Of soms een beetje heimwee (vast niet ;-))? Heel veel plezier daarzo en als je terug komt verwachten we nog wel een "real life" verslag van je! En kun je meteen kennis komen maken met onze zoon :D.. Liefsss xx

  • 05 Mei 2012 - 12:26

    Renetta:

    Leuk dat je met allemaal andere pelgrims op pad bent...alleen zijn is best moeilijk in onze wereld! Mooie reis gewenst :)

  • 05 Mei 2012 - 17:04

    Mariekeeh:

    haaii leuk verhaal,moest lachen bij de stephen king associatie, wat een thrill die reis, maarr fijn dat je mooie dingen ziet! geniet er van en sterkte met je blaar en knietje, kom op he! liefss

  • 05 Mei 2012 - 17:19

    Aaldert:

    Hey Matje,
    Fijn om weer een update van je reis te lezen, tot de volgende.
    Gr. Pa

  • 06 Mei 2012 - 09:43

    Annemarie:

    Marten, wat superstoer dat je dit aan het doen bent met jezelf!! Ik wens je veel plezier en succes en vooral heel veel mooie herinneringen. Zet hem op! :-)

  • 07 Mei 2012 - 06:02

    Bart A.:

    Marten, mocht je alleen willen zijn: een week niet douchen helpt!

  • 07 Mei 2012 - 06:30

    Mara:

    Leuk om je verslag te lezen :) Geniet lekker van het lopen. Zorg wel goed voor je knieën he!!!

  • 07 Mei 2012 - 06:34

    Ingrid (collega):

    hey Marten,
    Super stoer hoor dat je het toch gedaan hebt ondanks de kriebels! Nu je de start hebt gehad wordt het pas echt leuk.

  • 08 Mei 2012 - 13:04

    Helmie:

    Ha Marten,
    je schrijft beeldend en onderhoudend, ik kan zo meevoelen en stap gemakkelijk in je verhaal. Dit te lezen doet me erg naar vrij zijn, wandelen en Spanje verlangen. Kom net van een superinspirerende mindblowing en hartverwarmende 4 daagse retreat met Sogyal Rinpoche en dat geeft vertrouwen en veel vreugde.
    So... "May you be happy, may you be well, may you be safe" en bien viaje!

  • 10 Mei 2012 - 17:42

    Majo:

    Go MArten~Go MArten ~Go GO GO MArten~ :-)

  • 11 Mei 2012 - 19:33

    Jolande:

    Buiten het feit dat je lef hebt, heb je ook schrijftalent. Als je boek uit komt, wil jij er dan een handtekening in zetten?
    Ik hang aan je lippen!!!! Succes en bovenal...GENIET!!!!!!!!

  • 12 Mei 2012 - 01:16

    Niels:

    Goed bezig jongen! Ik volg je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martenoso

Mijn intentie is om een helder beeld te krijgen van mezelf en de wereld. Daarnaast wil ik graag iets doen wat ik spannend vind, waar een reis op mezelf er zeker eentje van is. Zou dan wel gezellig zijn als ik mezelf tegen kom ;) I want to get a clear view of myself and of the world. Next to that I want to do things that scare me, and travelling alone is among them. Would be nice to find myself, less lonely ;)

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11584

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Juni 2013

India and Nepal

28 April 2012 - 24 Mei 2012

bedevaart naar nergens

Landen bezocht: