Eerste paar dagen in Auroville - Reisverslag uit Auroville, India van martenoso - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Auroville - Reisverslag uit Auroville, India van martenoso - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Auroville

Door: Marten

Blijf op de hoogte en volg martenoso

04 Februari 2013 | India, Auroville

Een aantal dagen heb ik nu mogen vertoeven in het mooie Auroville. Extra mooi na het India dat ik tijdens de taxirit heb gezien en het voelt dat ik het eigenlijk nog niet heb verdiend. Het is hier namelijk erg rustig en is een feest voor oog en neus.

Tijdens de vliegreis heb ik me beter op mijn gemak gevoelt dan toen ik in de trein naar Spanje ging. Er ging wel een voelbare hoeveelheid vlinders door mijn buik toen ik tijdens het landen een vluchtig beeld kreeg van India in Real-Life. Een lange tijd zag ik niks, blijkbaar door mist en/of de beslagen ruit door de vochtige lucht, en net voordat we landen zag ik geimproviseerde hutten langsvliegen.

Toen ik het vliegveld uitstapte was er geen twijfel meer aan. De vochtige warme lucht en overvloed aan zon was onmiskenbaar 't buut'nlaand. De grijpgrage taxichaffeurs stonden op veilige afstand te wachten (zie foto). Rustig kon ik bij de ATM proberen geld te halen. Lukte niet. Dan maar euros inwisselen. Paranoide rekende ik zo goed als ik kon mee met de meneer, die me heel netjes een bonnetje gaf en allerlei paperassen om te ondertekenen, dat mijn gemoed susde. Ondertussen begon ik toch aardig te zweten, dus uit met die overbodige trui. In mijn haast klonk er een scheur(tje) en vloog een van mijn knopen door de lucht. Een attente voorbij ganger pikte hem op, en we knoopten (Ha!) een gesprekje aan. En geluk dat ik een naaisetje paraat heb. Nu hopen dat ik vaardig genoeg blijk :)

Dan was het tijd om de taxi chauffeur met mijn naam (Maften Gurpen) op bordje te vinden, vet sjiek! Even kon ik hem niet vinden en was ik bang dat ik iets anders moest gaan regelen, en dus in contact moest treden met de taximaffia. Gelukkig stond de betreffende chauffeur een stukje verderop, achter een geel hek, tussen de andere taximensen. Ik liep met de meneer mee naar zijn auto, waar een collega van hetzelfde bedrijf aan het onderhandelen was met Nederlanders. Ze hadden een volle taxi en veel baggage, die volgens de chauffeur wel in mijn taxi kon. De paranoia sloeg toe bij de Nederlanders en die weigerden, uit angst om bij aankomst ineens een grotere som te moeten betalen. Gelukkig (en pijnlijk) hadden we hier te maken met the good guys, ook omdat er vantevoren al een prijs was afgesproken. Oh well, een dag niet para..
De taxirit van twee uur viel erg mee en was minder eng dan gevreesd (zie video). Dankzij alle voorbereiding iritteerde of verbaasde ik me niet over het toetergebruik van de Indianen. Ik had zelfs respect voor het volledige ruimtelijke gebruik van de taxichauffeur (ja, ook de centimeters achter een rijdende vrachtwagen zijn bestwel bruikbaar). Onderweg kreeg ik een snelle inkijk op India, met vele roadside shops, veel troep langs de weg en een heleboel brommers en motoren zonder helm. We maakten een stop waar ik mijn eerste Indiase versnapering consumeerde (chai met rauwe koeienmelk, yum) en een bewaakte ATM die wel werkte.

Na dit alles was het heerlijk om aan te komen in Auroville. Alleen al het gebrek aan afvalvuurtjes - die heel eventjes leuk zijn door de herinnering aan boerderijen - was een feest voor de neus. Des te meer genoot ik van een bosachtige tropische fragrance (jaja) met bijbehorende en tevens niet onprettige aanblik van natuurgroen met mooie bloems, palmbomen en schattige hekwerken.

Nu ben ik vollop bezig met het wennen aan Auroville en alles wat het te bieden heeft.. Gelukkig valt daaronder bestwelfijn internets. Dus tot gauw!

Namaste, Marten

  • 04 Februari 2013 - 11:44

    Marieke:

    mooi marten! ben benieuwd wat je plannen verder zijn! veel plezier, x

  • 04 Februari 2013 - 11:54

    Jerôme:

    Hoera, het avontuur is begonnen! Veel plezier. Leuk om je verslagen te lezen :-)

  • 04 Februari 2013 - 12:17

    Marianque:

    Hoi Marten, ik kijk mee om te zien wie jij bent. Want ik ken je nog niet zo lang.
    Zit je knoop er al weer aan?
    En waar kan ik je video bekijken? Ik vond wel de 5 foto's.

  • 04 Februari 2013 - 17:34

    Mara:

    Yeahhhhh!!! De eerste taxirit overleefd!! Geweldig :) Geniet van alle rust en mooie mensen in Auroville, je hebt het ZEKER verdiend!

    X Mara

  • 04 Februari 2013 - 21:30

    Wietske:

    Jeah! De eerste dagen overleefd! Ga zo door! ;)

  • 08 Februari 2013 - 16:09

    Jasper:

    Leuk!!

  • 08 Februari 2013 - 16:18

    Bartjan:

    Feniaal stukje, thanks voor de update! Enjoy & volg vooral je neus :-)

  • 12 Februari 2013 - 22:39

    Tante Henny:

    Dag Marten even de groeten uit ons koude Nederland., fijn dat wij jou zo een beetje kunnen volgen.
    Je schrijft heel gezellig als we dit bewaren heb je een prachtig boekwerk als je weer terug komt.
    Verder wensen we jou een hele goede tijd, en pas goed op je zelf.

    Doeg Henk en Henny

  • 16 Februari 2013 - 14:11

    Judith:

    _()_ Prachtig!
    Ik trok gister je kaart (the chariot) en moest aan je denken. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    X

  • 22 Februari 2013 - 13:23

    Karin:

    Jaja, ik ontdek nu al dat ik hier je reisverhalen kan lezen. Leuk hoor! Geniet X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Auroville

India and Nepal

After long hours, days, months of doubt&deliberation I finally called my bluf and pinned myself financially (ticket) to a journey that makes me tense and anxious. No need to worry though. Any kind of big choice is hard for me to make.

My planned itinerary:
On 30th of January I will go from Dusseldorf to Chennai. From there I will go to Auroville and stay there a month. There I will make myself useful in any way, in a guesthouse that does Nonviolent Communication! In auroville I will feast my eyes on a community that aims to be the next step in human unity 'above all religions, politics and nationalities'. I hope here will be a good spot to get used to India, among nice people from all over the world.

After this, I will fly on the 28th of February from Chennai to Delhi. From there I will travel to Rishikesh, stay a night, skinny dip in the Ganges and travel onwards! To the foothills of the Himalayas in Uttakarand, to a small village called Paab/Pabekh. There I will meet my spiritual brother and good friend Marien. In the village we will support the project 'India on the Move'. They have a special school there which is very free and creative.

My next planned thingy is a ticket to Kathmandu (Nepal) from Delhi, at the end of my Indian Visum, april 10th. In Nepal I haven't planned anything yet. But maybe I will do some trekking as long as Iam hanging around, .. and go to a buddhist monastery while Im at it.

On the 29th of june I will fly to Delhi, Dubai and Dusseldorf where I will finally be reintroduced with the wonderfull thing that is a peanutbutter with chocolate sprinkles sandwich. Sadhu! Sadhu! Sadhu!

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2013

Het laatste stukkie

12 Juli 2013

Annapurna circuit trek (deel 3)

21 Juni 2013

Annapurna circuit trek (deel 2)

14 Juni 2013

Annapurna circuit trek (deel 1)

06 April 2013

En de reis gaat verder (deel 2)
martenoso

Mijn intentie is om een helder beeld te krijgen van mezelf en de wereld. Daarnaast wil ik graag iets doen wat ik spannend vind, waar een reis op mezelf er zeker eentje van is. Zou dan wel gezellig zijn als ik mezelf tegen kom ;) I want to get a clear view of myself and of the world. Next to that I want to do things that scare me, and travelling alone is among them. Would be nice to find myself, less lonely ;)

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 11552

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Juni 2013

India and Nepal

28 April 2012 - 24 Mei 2012

bedevaart naar nergens

Landen bezocht: