Visum op de valreep - Reisverslag uit Boekelo, Nederland van martenoso - WaarBenJij.nu Visum op de valreep - Reisverslag uit Boekelo, Nederland van martenoso - WaarBenJij.nu

Visum op de valreep

Door: Marten in de trein

Blijf op de hoogte en volg martenoso

30 Januari 2013 | Nederland, Boekelo

Hi there!
English readers, please scroll down. I didn't have time to translate my first scriblings, but did describe my journey outset.. The rest of my logs shall be in English!

Yes. Eindelijk. Visum!
De indiase ambassade heeft zich goed ingezet om het me extra spannend te maken, mijn reis. Vandaag, de laatst mogelijke dag, was eindelijk het visum klaar en lag het bij het visumbureau (tussenpersoon). Daar moest ik het dan maar ophalen, in Den Haag. In de trein mijn momentje van 'rust'.
Het effect van het late visum is een boel zorgen en ook het onbewust incalculeren van meer ruimte om de laatste dingen te doen. Iets waarvoor ik misschien ook wel wat weinig ruimte heb ingepland. Ik kan het mezelf ook goed spannend maken. Daar heb ik helemaal geen ambassade voor nodig.
Ik denk dat rusteloos-loosheid me toch niet was gegund, omdat de stress naar de reis toe nu toch wel oploopt. Niets ernstigs op zich, alleen een constant aanwezige spanning die ik merk in lichaam en geest. Mijn dagdromen wordt gevuld met inbeeldingen hoe ik straatverkopers en andere aandringende mensen moet afwenden. Fijn besef als ik 'wakker word' en me besef dat angst me in haar ban had. Ondanks de parate kennis dat zorgen maken geen zin heeft, is het zó makkelijk om mezelf er (onbewust) in te verliezen.
Nu ik langs deventer rijd, neem ik afscheid van de IJssel en van het andere natte en kleurige landschap dat onder de sneeuw vandaan is gekomen. De zitplek naast me maak ik tasvrij, voor de passagiers die schromend langslopen en liever een trein voor zichzelf lijken te hebben (onder dit soort passagier val ik ook onder). Terwijl India-ers(?) graag naast iemand gaan zitten omdat ze van gezelschap houden. Of zo luidt het boek van Jelle B. Corstius. De reisguru.
De gedachte dat dit mijn laatste avond in Nederland is stemt me zenuwachtig en geeft me een gevoel van onvoorbereidheid. De tijd die ik nog nodig heb om alles in te pakken en dergelijke onderbouwt de juistheid van dit gevoel.

Voor zover mijn eerste log. Hieronder een engelse beschrijving van mijn reis. De rest van mijn logs zullen waarschijnlijk wel eens engels kunnen zijn. SPANNEND!



My English journey description:
After long hours, days, months of doubt&deliberation I finally called my bluf and pinned myself financially (ticket) to a journey that makes me tense and anxious. No need to worry though. Any kind of big choice is hard for me to make.

My planned itinerary:
On 30th of January I will go from Dusseldorf to Chennai. From there I will go to Auroville and stay there a month. There I will make myself useful in any way, in a guesthouse that does Nonviolent Communication! In auroville I will feast my eyes on a community that aims to be the next step in human unity 'above all religions, politics and nationalities'. I hope here will be a good spot to get used to India, among nice people from all over the world.

After this, I will fly on the 28th of February from Chennai to Delhi. From there I will travel to Rishikesh, stay a night, skinny dip in the Ganges and travel onwards! To the foothills of the Himalayas in Uttakarand, to a small village called Paab/Pabekh. There I will meet my spiritual brother and good friend Marien. In the village we will support the project 'India on the Move'. They have a special school there which is very free and creative.

My next planned thingy is a ticket to Kathmandu (Nepal) from Delhi, at the end of my Indian Visum, april 10th. In Nepal I haven't planned anything yet. But maybe I will do some trekking as long as Iam hanging around, .. and go to a buddhist monastery while Im at it.

On the 29th of june I will fly to Delhi, Dubai and Dusseldorf where I will finally be reintroduced with the wonderfull thing that is a peanutbutter with chocolate sprinkles sandwich. Sadhu! Sadhu! Sadhu!

  • 30 Januari 2013 - 08:25

    Ingrid (DGMR):

    Super dat je deze reis gaat maken!
    Wens je een heel goede tijd in India!

  • 30 Januari 2013 - 08:36

    Pimm:

    Hallelujah! Yoehoe je gaat...
    Ik zend je een beschermengel mee die met je meereist! Knipoog, Pimm.

  • 30 Januari 2013 - 09:15

    Leonie Gruppen:

    Hoi Marten ,
    Wij wensen jou een hele mooi tijd,in het prachtige India :).
    En zullen jou volgen via je ( vermakelijk ) reisverslagen !
    Groetjes Leonie en Radjoe

  • 30 Januari 2013 - 11:50

    Arnaud Hol:

    Heel veel plezier Marten! Je gaat een mooi avontuur tegemoet.

  • 30 Januari 2013 - 16:33

    Aaldert:

    We (Marjan, Marjolijn, Aaldert en Doekk) hebben Marten in Düsseldorf achtergelaten en hij vliegt dus nu zijn spannende reis door India en Nepal tegemoet. We hopen hem over 6 mnd gezond en wel weer in Düsseldorf op te halen en verheugen ons alvast op zijn verhalen. Marten we wensen je een superfijne inspirerende reis toe.
    Aaldert

  • 31 Januari 2013 - 09:32

    Bart Aalbers:

    Ha Marten,

    Ik lees dat je toch hebt besloten om naar India te gaan?

    Bij deze wens ik je daar een hele mooie tijd!

    Groet,
    Bart

  • 31 Januari 2013 - 12:07

    Wim:

    Hoi Marten,

    Begrijp ik dat je vandaag op het vliegtuig stapt? Ik wens je een hele mooie reis en ben benieuwd naar je belevenissen.

    Wim MWN

  • 03 Februari 2013 - 10:11

    Marien:

    Klinkt herkenbaar.
    Aleevoor mij a een paar manden geleden.
    Tot binenkort.

  • 04 Februari 2013 - 09:57

    Marten:

    Hey mensenn!
    Het internetcafe is hier en marten is daar :) dank voor de reacties!

  • 04 Februari 2013 - 23:56

    Henny Tap:

    Marten ik lees net dat ik je op deze manier kan volgen. Henk en ik wensen jou een hele goede tijd. Hartelijke van Henk en henny

  • 12 Februari 2013 - 17:21

    Marten:

    Henny en Henk! Wat een eer. Ik heb me in de drukte voor de reis beseft dat ik jullie nog niet heb gesproken, erg fijn om nog even van jullie te horen.
    Ik ben nu in Tiruchirappali en heb vandaag rondgehangen met wat vrienden uit nederland, waarmee ik hier heb afgesproken.. Erg apart om aangegaapt te worden, leuk dat, wanneer we zwaaien naar starende mensen, ze allemaal glimlahend terugzwaaien :) Gegroet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Boekelo

India and Nepal

After long hours, days, months of doubt&deliberation I finally called my bluf and pinned myself financially (ticket) to a journey that makes me tense and anxious. No need to worry though. Any kind of big choice is hard for me to make.

My planned itinerary:
On 30th of January I will go from Dusseldorf to Chennai. From there I will go to Auroville and stay there a month. There I will make myself useful in any way, in a guesthouse that does Nonviolent Communication! In auroville I will feast my eyes on a community that aims to be the next step in human unity 'above all religions, politics and nationalities'. I hope here will be a good spot to get used to India, among nice people from all over the world.

After this, I will fly on the 28th of February from Chennai to Delhi. From there I will travel to Rishikesh, stay a night, skinny dip in the Ganges and travel onwards! To the foothills of the Himalayas in Uttakarand, to a small village called Paab/Pabekh. There I will meet my spiritual brother and good friend Marien. In the village we will support the project 'India on the Move'. They have a special school there which is very free and creative.

My next planned thingy is a ticket to Kathmandu (Nepal) from Delhi, at the end of my Indian Visum, april 10th. In Nepal I haven't planned anything yet. But maybe I will do some trekking as long as Iam hanging around, .. and go to a buddhist monastery while Im at it.

On the 29th of june I will fly to Delhi, Dubai and Dusseldorf where I will finally be reintroduced with the wonderfull thing that is a peanutbutter with chocolate sprinkles sandwich. Sadhu! Sadhu! Sadhu!

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2013

Het laatste stukkie

12 Juli 2013

Annapurna circuit trek (deel 3)

21 Juni 2013

Annapurna circuit trek (deel 2)

14 Juni 2013

Annapurna circuit trek (deel 1)

06 April 2013

En de reis gaat verder (deel 2)
martenoso

Mijn intentie is om een helder beeld te krijgen van mezelf en de wereld. Daarnaast wil ik graag iets doen wat ik spannend vind, waar een reis op mezelf er zeker eentje van is. Zou dan wel gezellig zijn als ik mezelf tegen kom ;) I want to get a clear view of myself and of the world. Next to that I want to do things that scare me, and travelling alone is among them. Would be nice to find myself, less lonely ;)

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 11561

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Juni 2013

India and Nepal

28 April 2012 - 24 Mei 2012

bedevaart naar nergens

Landen bezocht: